|
Bestuur
Voorzitter Secretaris Penningmeester Vicevoorzitter Algemeen & website Algemeen & verhuur Broerekerk Algemeen Notuliste Technisch medewerker
Oud-bestuursleden
|
dhr. W. R. Sluiter dhr. R. Boersma dhr. L. Leeuwen dhr. B.J. van den Broek mevr. Y. Attema dhr. H. Smid dhr. F. Poelhekke mevr. R.J. Elzinga-Van der Velde dhr. H. Haitsma
dhr. J.W. Boekhoven (2010-2021) Erevoorzitter mevr. W. Chr. Vroegindeweij (2010-2021) mevr. A. C. Koopmans-Walinga (2011-2023)
|
- Het bestuur van de stichting bestaat uit een oneven aantal van tenminste drie leden. Het aantal bestuursleden wordt – met inachtneming van het in de vorige zin bepaalde – door het bestuur met algemene stemmen vastgesteld.
- Het bestuur (met uitzondering van het eerste bestuur, waarvan de leden in functie werden benoemd) kiest uit zijn midden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester. De functies van secretaris en penningmeester kunnen ook door één persoon worden vervuld.
- De leden van het bestuur worden door het bestuur benoemd voor een periode van maximaal vier jaar en zijn na verloop van deze periode steeds direct (her)benoembaar voor eenzelfde periode, met een maximum van drie periodes.
- De bestuursleden treden af volgens een door het bestuur op te stellen rooster.
- Wanneer in het bestuur een vacature is ontstaan zal daarin door de overblijvende bestuursleden zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen drie maanden, worden voorzien door benoeming van een nieuw bestuurslid.
- Ingeval van één of meer vacatures in het bestuur vormen de overblijvende bestuursleden, of vormt het overblijvende bestuurslid, een wettig samengesteld bestuur. Het overblijvende bestuurslid zorgt binnen drie maanden voor nieuwe bestuursleden.
- De bestuursleden krijgen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.
|