• De Stichting
  • ANBI-gegevens en BANKnummer
  • links
  • Toekomst

Begon de Stichting in 2010 met een 15-tal monumenten, intussen zijn dat er 23. Eind 2012 droeg de gemeente Súdwest-Fryslân 7 monumenten aan onze Stichting over, waarmee de teller op 22 kwam. Sinds 6 oktober 2014 is de vuurtoren te Workum als 23ste monument aan ons bezit toegevoegd. Dat betekent dat wij voldoen aan de voorwaarden om een aanvraag te mogen indienen bij de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed voor het verkrijgen van de status 'Professionele Organisatie voor Monumentenbehoud'. Dit POM-predicaat verschaft ons de weg naar o.a. vereenvoudiging van subsidieaanvragen en naar een voorrangspositie bij de verdeling van de zogenoemde Brim-subsidies. Wij zijn hard bezig met de voorbereidingen voor het indienen van deze aanvraag.

Gesteund door de gemeente Súdwest-Fryslân en de Provinsje Frylân bouwen wij gestaag mee aan de cultuurhistorische identiteit van een in veel opzichten uniek gebied in Friesland.

2012 Stichting tot behoud van monumenten in de gemeente Súdwest-Fryslân - Makke troch Roelof Fopma.nl